Suuri testimme parhaista sinkkitableteista 2021

Sinkki on välttämätön hivenaine normaalin toiminnan ylläpitämiseksi kehossa. Keho ei voi itse tuottaa sinkkiä, vaan se on nautittava ravinnon kautta. Me olemme verranneet ja tarkastelleet 5 erilaista suosittua sinkkitablettia ja testin voittaja on Tuplasinkki 25mg, 60 kapselia. Lue koko testitulos sekä sen, miten me olemme suorittaneet testin.

Sinkki lisäravinteiden testi

Sinkkilisäravinteiden vertailemiseksi olemme ottaneet huomioon kunkin ravintolisän ravintosisällön, kyseessä olevan tabletin tai juoman tyypin ja sen, kuinka hyvä kehon imeytymiskyky on. Lopuksi olemme myös punninneet hintaa saadaksemme kokonaisarvosanan jokaiselle sinkkiravintolisälle. Alla näet mitä testasimme kussakin vaiheessa:

  • Sisältö: Kuinka paljon sinkkiä kukin tabletti sisältää? Kuinka monta tablettia pakkauksessa on?
  • Tabletit: Ovatko tabletit isoja vai pieniä? Onko ne helppo niellä? Kuinka monta tablettia on otettava päivittäin?
  • Imeytymiskyky: Minkä tyyppistä sinkkiä lisäravinne sisältää?

Mitä on otettava huomioon sinkkilisäravinnetta ostettaessa?

Kun ostat sinkkilisäravinnetta, sinun on otettava huomioon muutama tekijä ennen lisäravinteen ostamista. Niitä ovat muun muassa: 


  • Pari5Sukupuolesi: Miesten on yleensä nautittava enemmän sinkkiä kuin naisten. Jos olet kuitenkin raskaana, vaaditaan sinkkiä enemmän kuin naisilla normaalitapauksessa.
  • MittaKoko: Tablettien tai kapselien koko vaihtelee suuresti. Jos sinun on vaikea niellä suurempia lisäravinteita, voi olla hyvä idea ostaa muutamaa pienempää varianttia. Muista kuitenkin silloin, että saatat joutua ottamaan useamman päivässä.
  • pillsMitä sinkkiä lisäravinne sisältää: Sinkkiä on olemassa useita erilaisia muotoja. Näitä ovat sinkkiglukonaatti, sinkkisitraatti, sinkkiasetaatti ja sinkkipikolinaatti. Jotkut väittävät, että biologinen hyötyosuus vaihtelee näiden muotojen välillä. Jotkut jopa sanovat, että joiltakin puuttuu kokonaan imeytymiskyky. Suosituksena voi olla sellaisen lisäravinteen valitseminen, joka sisältää useita erilaisia sinkkimuotoja.
  • Thumb upHinta: Omassa katsauksessamme ja luokituksessamme olemme päättäneet keskittyä löytämään edullisia vaihtoehtoja sinkkilisäravinteista.  Tarkastelun jälkeen oli helppo huomata, että on olemassa useita erilaisia lisäravinteita, jotka ovat enemmän tai vähemmän identtisiä, mutta jotka ovat erihintaisia. Tarkista aina toisen kerran, jotta saat rahoillesi mahdollisimman paljon vastinetta.

Kuinka paljon keho tarvitsee?

  • BabyImeväiset ja alle 2-vuotiaat lapset: Tarvitsevat noin 5 milligrammaa sinkkiä päivässä.
  • LapsiLapset 2-9 vuotta: 2- vuotiaat lapset tarvitsevat a milligrammaa ja 6-9 vuotiaat lapset tarvitsevat 7 milligrammaa sinkkiä päivässä.
  • TyttoeTytöt 10-17 vuottaår: 10-17-vuotaat tytöt tarvitsevat noin 8,5 milligrammaa sinkkiä päivässä.
  • PoikaPojat 10-17 vuotta: 10-17-vuotiaat pojat tarvitsevat noin 11,5 milligrammaa sinkkiä päivässä.
  • NainenNaiset: Naiset tarvitsevat noin 7 milligrammaa sinkkiä päivässä.
  • MiesMiehet: Tarvitsevat noin 9 milligrammaa sinkkiä päivässä.
  • RaskausRaskaana: Tarvitsee noin 9 milligrammaa sinkkiä päivässä.
  • ImettaeaeImettävä: Imettävien naisten sinkin tarve on suurempi kuin muilla naisilla.  Suosituksena on 11 milligrammaa päivässä.

Lähde: Livsmedelsverket.se

 

Miksi tarvitset sinkkiä?

Sinkin etuja

  • Immuunijärjestelmän sääteleminen
  • Ripulin hoito
  • Vaikuttaa positiivisesti oppimiseen ja muistiin
  • Auttaa tavallisen vilustumisen hoidossa
  • Auttaa haavan paranemista
  • Helpompi kasvu
  • Vähentynyt ikään liittyvien kroonisten sairauksien riski
  • Hedelmällisyys

 

 

Mikä ravinto sisältää sinkkiä?

  • NautaLiha: Liha, erityisesti punainen liha, sisältää paljon sinkkiä. Paistettu naudanliha sisältää esimerkiksi 6,21 mg sinkkiä per 100 grammaa. Toisin sanoen hampurilainen ei ole ihan väärä valinta, jos haluat saada paljon sinkkiä.
  • OsteritOsterit: Yksi eniten sinkkiä sisältävä elintarvike on osterit. 10 grammaa ostereita riittää 10 milligramman sinkin saamiseen, mikä on suunnilleen suositeltu päivittäinen sinkin saanti.
  • MaapaehkinaeMaapähkinät: Jos haluat saada helposti paljon sinkkiä, maapähkinät ovat hyvä vaihtoehto. 100 grammaa maapähkinöitä sisältää kokonaiset 6,6 mg sinkkiä. Muista kuitenkin, että maapähkinät ovat todellisia kaloripommeja, joten älä syö niitä liikaa.
  • VehnaenalkioVehnänalkio: Jos etsit kasvis- ja vegaanivaihtoehtoa saadaksesi sinkkiä, vehnänalkio on hyvä vaihtoehto. 100 grammaa vehnänalkioita sisältää noin 18 mg sinkkiä.
  • CashewCashewpähkinät: Toinen pähkinä, jolla on korkea sinkkipitoisuus. 100 grammaa cashewpähkinöitä sisältää kokonaiset 5,6 mg sinkkiä.
  • HirviHirvi: Tiesitkö, että hirven jauheliha sisältää runsaasti sinkkiä? 100 grammaa jauhelihaa antaa kokonaiset 6,87 mg sinkkiä!

Sinkin puutos ja oireet

 

Paeae

Joissakin tapauksissa sinkin puutos voi johtaa hiustenlähtöön

Tavallisin syy sinkin puutteeseen on se, että et saa sitä tarpeeksi ruokavaliosta. Se saattaa kuitenkin johtua myös imeytymishäiriöstä ja kroonisista sairauksista, kuten diabetes, syöpä ja maksasairaus. Joitakin yleisiä merkkejä sinkin puutoksesta ovat:  

  • Ruokahaluttomuus
  • Anemia
  • Haavojen hidas parantuminen
  • Epänormaali makuaisti
  • Poikkeavan hidas kasvu
  • Muuttunut kognitio
  • Ripuli
  • Hiustenlähtö

Monilla ihmisillä, jotka eivät saa tarpeeksi mineraalia, on myös vaikeuksia saada tarpeeksi muita mineraaleja, kuten magnesiumia ja kromia. Siksi voi olla hyvä idea tarkistaa asia, jotta sinulla ei ole näiden kanssa alijäämää. Hyvä alku voi olla lukea näistä alkuaineista täällä meidän kanssamme.

 

Viimeksi päivitetty: 2021-01-10 15:38:46

Arvioi tämä artikkeli
Arvosana
Arvosana
Arvosana
Arvosana
Arvosana
1 ääniä, Keskiarvo: 4 / 5

Testivoittaja - Parhaiden sinkkitabletit

  • Tuplasinkki 25mg, 60 kapselia
  • Star Nutrition Zinc
  • Tripla sinkki, 60 kaps
  • SmartSupps Zinc Citrate
  • Great Earth Super Sinkki 25mg